Sponsored Link

Monday, December 23, 2013

Can a Muslim say "Merry Christmas"? - Mufti Menk

Auzubillahi minas syaitanir rajimBismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum...



Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Sunday, December 22, 2013

Apa maksud IDK? ^_^

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 


Biasa tak bile mesej atau chatting, bila kita tak tahu kite letak "idk".


Dialogue between noob (new) person and who know:


Noob           : What is idk means?
Who know   :I don't know.
Noob           : What! really you don't know...blegrh...
Who Know  : No, really it means i don't know.
Noob           : Aah, I see...
Who Know  : Duh..;p



Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Friday, December 13, 2013

Selamat Pagi Jumaat, 13/12/2013 bersamaan dengan 10 Safar 1435 ^_^

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 

Salam pembaca yang dikasihi,

Selamat pagi, hmm sudah lama tidak menulis di waktu pagi jumaat, semoga Jumaat membawa keberkatan kepada seluruh ummah sekalian. 

Alhamdulillah, suasana di Chenor ini, makin cerah hujan sudah tidak turun dalam 3 atau 4 hari. :)

Namun masih ada kawasan yang belum pulih, mogaAllah memberi kesabaran yang tinggi pada mereka.

Apapun hari ini saya ingin kongsikan dengan satu doa yang sudah biasa, namun saya asyik lupa sejak akhir2 ini...Mungkin saya dah pernah tulis disini atau tidak, tidak kisahlah...
Malah mungkin doa ini sduah biasa didengari dan juga dibaca oleh semua pembaca sekalian.

Semoga Allah membuka hati ini dari segala-gala sifat mazmumah insya Allah.

Apa yang kita pohon pada Allah lebih baik jika kita memahami maksudnya, hanya berdoa dalam bahasa arab tapi tak faham, lebih baik tidak payah, berbicaralah dengan Allah dengan kemampuan diri sendiri. Moga-moga Allah perkenankan, Insya ALLah.



"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kegundahan dan kesedihan, aku berlindung kepadaMu dari sifat lemah dan Malas, aku berlindung kepadaMu dari sifat penakut dan bakhil, aku berlindung kepadamu dari himpitan hutang dan penindasan orang."
 اَللهُمَّ اِنِّي اَعُوْذُبِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنَ وَاَعُوْذُبِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ وَاَعُوْذُبِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ وَاَعُوْذُبِكَ مِن غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ
Ya Allah sesugguhnya, hamba mu ini amat mengharapkan agar hari ini lebih baik dari semalam, moga diri jalani hari ini lebih baik dari semalam, agar diri ini jalani hari ini seperti hari ini adalah hari yang terakhir dalam hidup kita...mati itu pasti...namun kita mesti teruskan hidup juga...tidak begitu pembaca yang dikasihi sekalian?

Insya Allah, buat apa yang kita mampu.

ya ini adalah nota pada diri sendiri....sudah lama, sudah lama....

Sampai disini,Salam Jumaat, hari yang yang mulia, penghulu segala hari, Semoga Hari ini lebih baik dari semalam bagi kita semua...Ameen, Insya Allah.

p/s: Mulut ya mulut, lidah oh lidah, jagalah perkataan2 yang keluar dari mu.

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Thursday, December 12, 2013

There you go....:D

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...


Salam para pembaca yang dikasihi sekalian,


Finally, after such long thinking, i have finally registered my blog at Nuffnang...:D

Erm boleh ke aku aktif balik nie..."sigh"....and kalau aktif balikpun...berape keratlah yang akan bace

blog nih...huhu...saje aje cuba2...:D


Adios Amigos....:D

p/s: Just a push to myself :D

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Tuesday, December 10, 2013

Perkara yang mustahil???


Hampir enam bulan, perkara yang mustahil tidak rasa mustahil Smile



Insya Allah moga-moga Allah permudahkan.

Sunday, December 08, 2013

Budak yang nakal!!!


Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...



Saya masih lagi budak yang nakal!!!


:(


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Thursday, December 05, 2013

Tidur? tak boleh :S


Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 

Salam para pembaca sekalian, sudah lama saya tidak mencoretkan kata-kata disini...
entah kenapa, kehilangan idea, atau tidak tahu nak menulis apa...

jam menunjukkan sudah pukul 12.15pg disini, saya sepatutnya harus sudah tido,

tapi mata tetap degil, tidak mahu lelap...fikiran bercampur aduk....

pusing kiri pusing kanan, pandang atas...aish...entah susah betul nak lelap...

hujan kembali turun....hujan pejur, agak lama dia berhenti...ni sekarang sambung balik....

Alhamdulillah buat masa ini, bumi chenor masih selamat, 

namun banjir hampir diseluruh kawasan Pahang memang tidak dapat dielakkan....

Abang saya di Sungai Isap, Kuantan....katanya...nampak bumbung sahaja....Masya Allah....

harta sudah habis tenggelam, Alhamdulillah diri dan keluarga masih ada....

Kasihannya mereka yang mengalami banjir, bukan mudah....ya bukan perkara mudah...

dugaan Allah, dugaan Allah...kepada hambanya yang semakin lupa.....

Tidak begitu?, tepuk dada tanyalah Iman sendiri....,

Ya Allah sungguh sejuknya malam ini, ya begitu juga malam-malam sebelumnya...

lebih kurang 5 hari hujan yang turun ini, guruh dan petir tiada cuma hujan yang berterusan 

turun,  hujan pejur....kami panggil....

Ya Allah, kami memohon agar hujan ini akan membawa rahmat kemudian, ada hikmahnya...Insya Allah...percaya pada Allah....

Hmm sampai sini sahaja, esok ada kelas di waktu pagi...
erk...sungguh harap mampu pergi awal..............:D

Selamat Malam Semua...:D


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Sunday, December 01, 2013

Roslan Madun Menghilir di Sungai Pahang dgn lirik



Auzubillahi minas syaitanir rajimBismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum...

lagu satu lagu rakyat phg :)

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Saturday, November 16, 2013

Dialogue

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...




"I didn't come to see you, 
I came because I'm curious about something." 

;p



^__^...hahaha...just love it.....


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Sunday, November 03, 2013

Tahniah Pahang ^__^

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...


Alhamdulillah Piala Malaysia 2013 milik negeri Pahang....

Tahniah! Tahniah! Tahniah!

Setelah lama ketandusan....yeah...underdog pasukan menang :)

Yahoooooooooooooooooo...esok cuti :D


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.


Saturday, November 02, 2013

Menjaga orang yang sakit.

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 




Penulis: Pernahkah saudara atau saudari menjaga orang sakit?

Dan pembaca pun berkata...ish tentulah....:D...hmm...betul ke?

Ya menjaga orang sakit di hospital atau di rumah...

Orang yang sakit selalunya suka marah dan agak kurang sabar, dan ada pelbagai karenah kan?

Sungguh memang memerlukan kesabaran yang amat tinggi...

Kadang kala malu, emak masa menjaga arwah ayah tidak pernah sekali saya dengar dia mengeluh...

Sedangkan saya...hmm...masih perlu banyak bersabar, perlu banyak belajar....

perlu lebih jadi prihatin....

dulu saya fikir saya seorang yang sangat sabar...hehe nampaknya bukan....tidak mengapa....saya hanya mencuba.....

empat lima hari lepas saya menjaga orang sakit di hospital...kasihan, nampaknya abang saya lebih bertuah kerana ahli-ahli keluarga masih ambil berat....

namun pabila saya lihat sekitar, ada pesakit yang berhari2 dibiarkan tanpa yng melawat.....kasihannya...

Pesakit 1: Nak, tolong ambilkan sudu, dah seharian pakcik tak makan...
Pesakit 2: Saya taknak doktor cek, taknak bedah nanti ada jarum akan tertinggal...
Pesakit 3: Diam tanpa kata2....namun di mata ada air mengalir menahan sakit, kdangkala 
               terdengar dia mengerang kesakitan, tanpa orang menemani...

Sungguh kasihan, melihat mereka...semoga Allah menyembuhkan mereka dan abang saya...

Semoga sakit yang kita terima di dunia ini menjadi kifarah (penghapus) dosa-dosa yang telah kita lakukan di dunia ini...Insya Allah....

Ya sakit, walaupun sakit, kita masih perlu bersyukur pada Allah...^_^

Wassalam...


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Aktif atau tidak?

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...

Malam ini saya berfikir-fikir....:)

patutnya okaykan...:D

My heart wants freedom.......

maka biarlah ketenangan ini akan kekal....


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Navi - Incurable Disease | 나비 - 불치병 (Drama 'Secret Love' OST)

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...





It has been a while since a korean drama capture my heart, the last time I think its My lovely Samsoon, and that was in 2005...:D

This drama was really moving...:D


 Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Wednesday, October 16, 2013

Apa ni?...Ish bosanlah.... >:O/ ^_^

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...



Merindui seseorang....apa maksudnya?

mungkin ada yang kata merindui seseorang itu kadangkala bermaksud 

kita sudah terlalu lama tidak berjumpa dengan mereka, 

atau berapa lama kita bercakap dengan mereka kali terakhir kita jumpa mereka,

tetapi mungkin rindu itu lebih berat kepada,

apabila kita sedang melakukan sesuatu perkara, iaitu apa sahaja yang kita sedang lakukan.....

kita sangat mengharapkan mereka ada bersama-sama kita ketika saat itu..........................

betul betul bersebelahan dengan kita......................................................................................

Oleh: Penulis..;p

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Saturday, October 12, 2013

Lagu rakyat Negeri Pahang: Roslan Madun ~Lemak Manis~ :)



Auzubillahi minas syaitanir rajimBismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum...

Lagu rakyat negeri pahang :)

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Tuesday, September 17, 2013

Bukan rezeki saya...


Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 

hmm, penantian yang tiada apa-apa...

kali ini tiada pula,

Alhamdulillah...tidak mengapa...

mungkin masih bukan rezeki saya...

Ada yang lebih baik untuk saya lagi, Insya Allah...)

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Monday, September 09, 2013

Foolish People! Are You? Or Not!

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 




Penulis: -jangan sibuk-sibuk mengumpat orang lain, 
            -jangan sibuk-sibuk memandang jelik pada org lain, 
            -jangan sibuk-sibuk memandang rendah pada orang lain.
            -jangan sibuk-sibuk menghina pada orang lain
            -lihat pada diri sendiri, siapa kita sebenarnya!!!

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Tegar ~ Pantaskah Surga Untukku~

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 


Mengapa begitu berat 
Jalankan segala perintah-Mu 
Begitu banyak rintangan 
Tuk mengarahkan wajah 
Bersujud kepadamu Tuhan 

Indahnya dunia ini
Membuat orang terlena 
Bekerja terus bekerja 
Tak kenal waktu dan tak kenal lelah 

Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur 
Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja 
Gema adzan Ashar, aku geluti dunia Tuhan, 
pantaskah surga untukku 

Gema adzan Subuh, aku lelap tertidur 
Gema adzan Dhuhur, aku sibuk bekerja 
Gema adzan Ashar, aku geluti dunia 
Tuhan pantaskah surga untukku 

Gema adzan Maghrib, aku di perjalanan 
Gema adzan Isya', lelah tubuhku Tuhan 
Tak pernah lagi ku baca firman-Mu 
Tuhan tolonglah hambamu .. Tuhan



p/s: Mampukah, bolehkah kita semua...Insya Allah...:)


 Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Sunday, September 08, 2013

Qoute of the day: Regrets










SNADA ~ Demi Matahari~

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...


Demi matahari dan sinarnya di pagi hari
Demi bulan apabila ia mengiringi
Demi siang hari bila menampakkan dirinya
Demi malam apabila ia menutupi

Demi langit beserta seluruh binaannya
Demi bumi serta yang ada di hamparannya
Demi jiwa dan seluruh penyempurnaannya

Allah, Subhanallah … Allah, Subhanallah
Allah, Subhanallah … Allah, Subahanallah

Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketaqwaan
Beruntung bagi yang mensucikan-Nya
Merugi bagi yang mengotori-Nya ... Subhanallah


Album: Dipintu Langit

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Saturday, September 07, 2013

Rast ~Kita Ditakdir berjaya (Pulau Harapan)

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 


Di hari permulaan

Suatu pertemuan

Merancang pelayaran disulam keazaman

Berbekal kecekalan dan impian

Mengemudi bahtera merentasi samudera

Mengejar cita-cita satu hasrat terpendam

Seiring pengorbanan dan harapan

*

Walau ribut walau badai yang melanda*

Kan diharungi dengan tabah rela

Ini semua sudah suratan Ilahi

Hadapi dengan sepenuh kenyataan

*

Biar apapun dugaan*

Kita jadikan panduan

Agar tidak kalah dipertengahan pelayaran

Semoga dapat diteruskan perjuangan

*

Berarak kabus pagi*

Terserlah sinar suci

Keringat yang tercurah

Terbalas sudah

*

*chorus

Ulang rangkap penuh mengikut urutan

-


Melangkah ke akhiran Pulau Harapan X2

p/s: Ikut lagu Spring - Kita ditakdirkan jatuh cinta, ;p.

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Tuesday, August 20, 2013

Tanpa tajuk

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...


Serius!

Sangat rindukan arwah encik..............................................

:(


Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Saturday, July 06, 2013

Sempit Fikiran!!!

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... 

Assalamualaikum... 

Pada masa kini, sayang, masih terlalu ramai didalam dunia ini yang berfikiran sempit!!!!!

Selalunya saya merasa kasihan pada mereka yang sebegini..........

Tetapi malam ini, iya untuk malam ini sahaja...

Mohon maaf...saya ingin berkata saya benci mereka!!!

It's my life and not theirs...thank you for your concern...


DUNIA INI BUKAN TERTUMPU PADA SATU LORONG KECIL SAHAJA!!!

Then end!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Sunday, June 23, 2013

Satu Permulaan, Bab Yang baru :)

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum...

Sudah agak lama saya tidak menulis disini, bukan kerana apa, hanya tidak tahu menulis apa..."in a blank state"....

Galau yang berada didalam hati ini dengan bermacam-macam perkara...:(

Hampir 7 bulan tiada berita disini, namun Alhamdulillah saya sihat sahaja..........

Para pembaca yang dikasihi bagaimana? Pasti didalam waktu itu pelbagai perkara yang berlaku bukan?

Ya, pasti kerana ia bukanlah waktu yang singkat....

Erm...saya juga ada banyak perkara...cuma aura kemalasan lebih menghantui diri, malas untuk mencoret sahaja....

saya sudah ada keputusan, cuma ada yang setuju, ada yang tidak,ada yang suka, ada yang tidak....

Aah, ini adalah hidup saya, terima kasih atas cadangan semua, apa-apapun semua saya hargai...:)

Manusia sentiasa tidak pernah puas hati, dan sentiasa akan merengek dalam memenuhi kehendak mereka...
Ya tuhan tanamkanlah sifaat qanaah dalam hati kami...

Dapat A nak B, dapat B nak C, Dapat C nak D, dapat D nak 5 pula, nak lima nak Alif pula...;p

"Look deeply in your heart...What or Where or Who makes your heart feel happy the most!"

Hidup ini ada tujuan....dan tujuan saya untuk bahagia....ya bahagia di dunia dan akhirat....dan apa yang dikatakan bahagia itu adalah subjektif...bergantung pada diri sendiri....betul tak?

Saya tidak perlu berlari, hanya perlu berjalan...masanya akan tiba nanti...harap-harap apa yang saya rancangkan.....sentiasa diberkati...insya Allah...

Dan tentang satu perkara Ya tuhan, saya sesat....saya jauh...entah kenapa makin jauh....Ya Allah...hati yang hitam!!! Dan mungkin saya tidak sesat...tidak jauh....hanya tetap di suatu tempat dan tidak melangkah...

Ya Allah..........

-Ya Allah....para pembaca mari kita doakan agar hujan di bumi Malaysia ini....agar jerebu akan pergi...
-Ya Allah...moga-moga seluruh umat Islam, umat Nabi Muhammad s.a.w bersatu hati...ya umat Islam, bukan umat Arab @ Cina @ Melayu @ India @ Inggeris @ Malaysia @ Algeria @ Sunnah @ Syiah tetapi UMAT ISLAM...(terasa impian yang agak susahkan, namun tidak mustahil tuk dicapai!)

-Ya Allah...Ya Allah...Ya Allah....penat melihat pertelingkahan yang tidak sudah....

Salam Nisfu Syaaban....

Ya Allah, Ramadhan menjelma lagi, mampukah diri ini mengapainya, sempatkah diri ini....masihkah ada peluang?

Ya Allah, Rejab dan Syaaban....dibiarkan berlalu sahaja...janganlah Ramadhan ini disia-siakan juga...Insya Allah!!!

Hmmm, para pembaca yang saya kasihi sekalian, cukuplah setakat ini...untuk permulaan yang lebih baik...:)

Moga Allah permudahkan pembelajaran baru saya untuk hari esok :)...

Tiada perkara yang mudah didalam dunia ini, yang ada hanyalah diri kita untuk rajin atau malas sahaja :)

Bowling Centre, Kuantan, Disember 2012

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Sunday, June 09, 2013

Apa dia?

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum...

Mahu menulis, tapi menulis apa?

:(

Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Tuesday, February 19, 2013

Lost To Find My Lot: A poem

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 


Lost To Find My Lot


Lost in a world, that scares me to death, 
Lost in a crowd I’m losing my breath, 
Lost as a kid, lost as an adult.

I feel everything is falling apart and its my fault
Lost as a person, cant find my way 
Lost in life every day, Lost in worry
Who am I? 

I’ve lived a Lie
Lost to Kindness, 
Lost to Love 
Lost in the sky, 
Like a lonely dove
Lost in thought which I shouldn’t do 
It Winds me up, 
I can’t get through.

Lost to comfort all kind words 
Lost to advice that isn’t heard 
Lost to those who really care? 
All these people always there.

Lost in Me, I need a break
Lost in wonder which road should I take? 
Lost in a place I don’t know well
Where are you now? 
There’s no one to tell.

Lost here all alone To break these walls 
Lost in mind
Lost in soul.

Lost memories, there just a hole 
Lost family, lost my place
Still yet I’m full of hate

Lost in boredom think I’ll leave
There’s a lot in life I need to achieve.

Olivia Braun




 Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

Friday, January 04, 2013

Quote for today: Quite voice

Auzubillahi minas syaitanir rajim Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum... 


Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying,
"I will try again tomorrow."

- Mary Anne Radmacher-



 Terima kasih, Thank You, Syukran, Arigato, Shieh Shieh, Rumba Nandri, Kamsahamnida for reading this entry. Please do come again.

My Babbling

Advice (30) Akhlak (41) Al-Quran (25) Allah (20) Awal Muharam (9) Belief (14) Books (41) Brain Food (16) Characteristics (29) Critical Thinking (26) Dakwah (88) Death (20) Dialogues (19) Doa (18) Dua' (14) Education (53) Family (35) Father (11) Friendship (30) Hadith (20) Health (57) Jokes (87) Knowledge (76) Life (90) Love (77) Lyrics (127) Man (33) Marriage (67) Motherhood (11) Motivation (76) My Reading (42) My Stories (223) Parents (14) Personality (19) Poem (45) Prayer (15) Prophet Muhammad s.a.w (15) Qoutes (79) Ramadhan (14) Real Life Story (15) Relationship (23) Religion (46) Sarcasm (18) Sarcastic (14) Short Story (76) Song (27) Tarbiyah (119) Tazkirah (108) Think out of the box (22) Where To Eat (7) Where to Go (3) Woman (56) Words (34) Work (14)